ריכזנו עבורכם את  16  השאלות (והתשובות) הנפוצות ביותר:

 

האם המרפאה מטפלת גם בתינוקות, ילדים וקשישים?
 

ד"ר אורה כהן היא מומחית ברפואת המשפחה ובהכשרתה למדה במיטב המחלקות כולל מחלקת ילדים וגריאטריה. מומלץ לקבוע תור כפול להיכרות עם מטופלים מבוגרים מאד ומורכבים, כמובן בימים של קבלה רגילה (לא ראשון)

01

עם אילו קופות חולים אתם עובדים?  
קופת חולים מכבי .  ד"ר כהן מקבלת  מטופלים בימים א' ב' ה' ולעיתים ביום ו' בבוקר, וכן ביום ג' בערב, לעיתים השעות משתנות, וזימון התורים מעודכן בהתאם.  לא ניתן להגיע ללא תור שנקבע מראש. 

02

מי נחשב למטופל של המרפאה?
החל מיוני 2021 ינתן שירות לחברי מכבי 

קופ"ח כללית- ניתנו שירותים עד סוף יולי 2021.

 

קופ"ח מאוחדת-  ניתנו שירותים עד סוף מאי 2021. 

03

מה לעשות במקרה חירום כאשר המרפאה סגורה?
 

הקופות משקיעות מאמצים מרובים במתן שירות איכותי מחוץ לבתי החולים ולכל קופה יש מוקדי חירום שאליהם היא מפנה. יש לפנות למוקד הקופה לקבל הנחיה באשר להסכמים של הקופות עם מוקדי החירום.

 

קישור למוקד החרום של קופ"ח כללית.

04

האם יש טיפת חלב במרפאה?
 

אין במרפאה שרותי טיפת חלב. קופת חולים מכבי נותנת שיורתי טיפת חלב בישוב תקוע . 

05

באיזה שפה ניתן לקבל שרות?
 

עברית ואנגלית

06

כיצד ניתן לפנות לרופא יועץ? (כגון אורטופד, גניקולוג, אנדוקרינולוג, עור וכד')
 

יש לפנות למוקדי הקופה:

מכבי 3555*

כללית 2700*

לעיתים יש צורך בהפניה מהרופא המטפל לכן כדאי להתייעץ מראש עם הרופאה. יתכן והיא תוכל לעזור ולמנוע את הצורך לנסוע רחוק.

07

כיצד ניתן להשאיר לרופא הודעה במקום להגיע לביקור?
 

מטופלי קופת חולים כללית של המרפאה יכולים להשאיר לרופאה הודעה דרך אתר זה.

עם זאת – מדובר על שירות שלא יכול להחליף יעוץ רפואי במקרה חירום – במקרה כזה יש לפנות לטר"מ למח"ר (אפרת) או במצב דחוף – למד"א.

אין אפשרות להתקשר טלפונית למרפאה.

08

מה לגבי פניה לחדר מיון בבית חולים?
 

במידה ויש בידך הפנית רופא מראש תהיה פטור מתשלום וזאת גם אם לא אושפזת (הפנית רופא הנכתבת לאחר מעשה אינה תופסת).

במידה ואין בידך הפניה עליך ליצור קשר עם מוקדי קופות החולים לצורך קבלת הכוונה.

 

כאן ניתן לקרא את ההנחיות המפורטות בנושא.

09

האם ניתן לעשות בדיקות דם ומעבדה?
 

למבוטחי מכבי ניתן שירות בסניף מכבי בתקוע.

למבטוחי כללית  ניתנים שירותי מעבדה בסניף החדש בנוקדים בימי ג 7:30-9:00. 

10

אני מרותק לכיסא גלגלים, האם יש באפשרותי להגיע?
 

המבנה מונגש לנכים. ישנה רמפה בכניסה ואין מדרגות.

כמו"כ בשרותים מותקנת ידית מיוחדת שתוכל לסייע לך.

11

האם ניתן להגיע למרפאה ללא קביעת תור?
 

לא.

כדי שכל אחד יקבל את מלא תשומת הלב ומכיוון שממתינים לד"ר אורה כהן פציינטים שכבר קבעו תור במקומות נוספים-  לא ניתן להגיע למרפאה ללא קביעת תור מראש. בבקשה כבדו זאת ובכך תמנעו אי נעימות מעצמכם, מהרופאה וממי שקבע תור ובשל כך לא יקבל את מלא תשומת הלב לה הוא זקוק. לעיתים יש שינוי בשעות, זימון התורים מתעדכן בהתאם. אם תגיעו ללא תור יתכן שהמרפאה למעשה סגורה. 

12

מה ההבדל בין רופא מומחה לרפואת המשפחה לרופא שאיננו מומחה?
 

רופא מומחה ברפואת משפחה מסיים לימודי רפואה (7 שנים) עובר מבחני גמר ברפואה ושנה של סטאג' ולאחר מכן מתחיל במסלול מפרך של 4 שנות לימודי התמחות הכוללת סבבים במחלקות שונות (פנימית, ילדים, פסיכיאטריה, עור, נשים ועוד) מטרת ההתמחות היא להכשיר את הרופא להתמודד עם המצבים השכיחים ברפואה במגוון הגילאים. בלימודים ניתן דגש רב לראיית האדם כמכלול של גופנפש והבנת יחסי הגומלין של הפרט במשפחה ובקהילה

13

אני צריך רק לקבל מרשם, האם אני חייב לקבוע תור?
 

במידה ואתה מטופל רשום של הרופאה בקופת חולים כללית  ומדובר בהמשך טיפול ובתרופה שהרופאה מסכימה לרשום ללא מפגש פנים אל פנים, תוכל לצור קשר באתר האינטרנט ולבקש מרשם והרופאה תתטפל בכך באופן מקוון. מבוטחי מכבי שהינם מטופלי המרפאה - יכולים לפנות דרך אתר הקופה. 

14

ד"ר כהן מתגוררת בישוב נוקדים, למה המרפאה איננה קרובה לביתה, בנוקדים?
 

בדיוק בגלל שזה קרוב לבית. חשוב ליצור את הריחוק הבריא (תרתי משמע) בין הבית לעבודה. תושבי נוקדים אשר מסוגלים לשמור על ההבחנה בין יחסי שכנות וחברות ובין יחסי רופא מטופל - מוזמנים להצטרף.

15

השבת אבידה
 

לצערינו אנשים שוכחים לעיתים חפצים שונים במרפאה, אנו עושים מאמצים רבים להחזיר את האבידות. במידה ואיננו מצליחים אנו מעבירים את המציאות לפרסום אצל הגברת יעל אלשטיין. אחרי תקופה ללא דרישה - יועברו לצדקה. 

16